Všeobecné obchodné podmienky – Kvety Janka Bytča
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom e-shopu www.kvetyjanka.sk, ak bola zvolená predajňa Kvety Janka Bytča.
ČASŤ I.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE SPOTREBITEĽOV
Predávajúci:
Obchodné meno: KVETY JANKA SK s.r.o.
Sídlo: Hliník nad Váhom 243, 014 01 Bytča
IČO: 47172975
DIČ: 2023799327
Práva forma: spoločnosť s ručením obmedzeným
Zapísaný: OR OS Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 59364/L
Emailová adresa: randa@centrum.sk
Telefónne číslo: +421 905 206 416
Poštová adresa: Hliník nad Váhom 243, 014 01 Bytča
Prevádzka: Hviezdoslavova 297, 014 01 Bytča
Webová stránka: www.kvetyjanka.sk
Názov banky: ..................................................
IBAN: ..................................................
BIC (SWIFT): ..................................................
(ďalej len „Predávajúci“)
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/763 21 30
fax č. 041/724 58 68
Preambula
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky pre spotrebiteľov“) upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho – spotrebiteľa (ďalej len „kupujúci“ alebo „zákazník“), vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho.
Článok I. Všeobecné ustanovenia
1.1. Kupujúcim sa v zmysle tejto časti rozumie spotrebiteľ.
1.2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (§ 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z.).
1.3. Na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy poskytne kupujúci tieto osobné údaje: meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail a prípadne iné údaje potrebné na vybavenie objednávky.
1.4. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade uzatvorenia individuálnej zmluvy s odlišnými podmienkami majú prednosť ustanovenia takej zmluvy.
Článok II. Uzavretie kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným potvrdením návrhu na jej uzavretie zo strany kupujúceho, a to formou vyplnenej a odoslanej objednávky s povinnosťou platby na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len „objednávka“), a následnou akceptáciou zo strany predávajúceho.
2.2. Predávajúci záväzne akceptuje objednávku najneskôr do 1 pracovného dňa od jej prijatia, po overení dostupnosti tovaru, aktuálnych cien a možností doručenia. Potvrdenie bude kupujúcemu zaslané e-mailom na adresu uvedenú v objednávke a označené ako „Potvrdenie objednávky“.
2.3. E-maily predávajúceho s označením „Prijatie objednávky“, „Oznámenie o prijatí objednávky“, „Návrh na zmenu objednávky“ a pod., majú informatívny charakter a nepredstavujú záväzné akceptovanie objednávky. Ak predávajúci navrhne zmenu objednávky (napr. zmenu sortimentu, spôsobu doručenia alebo ceny), kúpna zmluva je uzavretá až v prípade, že kupujúci túto zmenu výslovne odsúhlasí.
2.4. Potvrdenie objednávky obsahuje informácie o objednanom tovare, jeho cene, spôsobe a termíne doručenia, ako aj o ďalších podmienkach plnenia.
Článok III. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
- po uzatvorení zmluvy dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne,
- zabaliť tovar spôsobom primeraným na jeho ochranu pri preprave,
- zabezpečiť, že tovar spĺňa všetky zákonné požiadavky platné v SR,
- dodať spolu s tovarom všetky potrebné dokumenty (návod na použitie v slovenskom jazyku, daňový doklad a pod.).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny zo strany kupujúceho.
3.3. Pri osobnom odbere tovaru si predávajúci vyhradzuje právo overiť totožnosť osoby, ktorá si tovar preberá, najmä predložením e-mailu s potvrdením objednávky, s cieľom zabezpečiť, že tovar bude odovzdaný oprávnenej osobe.
Článok IV. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný najmä:
- uhradiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu vrátane poplatkov za doručenie,
- prevziať objednaný alebo zaplatený tovar,
- potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom splnomocnenej osoby.
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a na mieste dohodnutom v potvrdení objednávky.
Článok V. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Predávajúci ponúka tovar podľa katalógov a vzoriek zverejnených na internetovej stránke e-shopu www.kvetyjanka.sk.
5.2. Tovar je spravidla doručovaný do 1 pracovného dňa od potvrdenia objednávky, ak nie je uvedené inak. Doručenie zabezpečuje kuriér v rámci vybraných PSČ. Pri donáške je podmienkou platba vopred. Cena donášky je 9,00 €.
V prípade nepredvídaných udalostí (napr. vyššia moc) môže byť termín dodania predĺžený – o čom bude kupujúci informovaný e-mailom alebo SMS správou.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar na adrese uvedenej v objednávke. Ak bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy tovar neprevezme do 1 pracovného dňa od dohodnutého termínu doručenia, vzniká predávajúcemu nárok na náhradu škody vo výške nákladov na neúspešné doručenie.
Po márnom uplynutí určenej lehoty je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť a tovar predať tretej osobe.
Ak kupujúci požiada o opätovné doručenie, znáša náklady súvisiace s opakovaným doručovaním – tieto sa hradia bankovým prevodom vopred.
5.4. Ak má tovar prevziať iná osoba (napr. príbuzný), musí byť na to splnomocnená. Preukázanie splnomocnenia sa vyžaduje, ak o to predávajúci alebo kuriér požiada. Tovar sa považuje za prevzatý, keď bol doručený a potvrdený podpisom kupujúceho alebo splnomocnenej osoby.
5.5. Kupujúci má právo pri preberaní tovaru za prítomnosti kuriéra skontrolovať stav zásielky a obalu. V prípade poškodenia je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť kuriérovi a vyhotoviť škodový záznam, ktorý následne zašle predávajúcemu.
Na základe tohto záznamu môže predávajúci:
- poskytnúť primeranú zľavu,
- opraviť tovar,
- dodať nový tovar, alebo
- vrátiť zaplatenú sumu, ak nie je možné chybu odstrániť.
5.6. Ak predávajúci nedoručí tovar v lehote uvedenej v bode 5.2 a kupujúci o to požiada, je oprávnený odstúpiť od zmluvy. V takom prípade predávajúci bezodkladne vráti celú zaplatenú sumu.
5.7. Kupujúci si pri vytváraní objednávky zvolí jeden z dostupných spôsobov platby:
- platba v hotovosti (len pri osobnom odbere),
- platba kartou (na predajni alebo online cez GoPay),
Článok VI. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu za tovar, vrátane poplatkov za doručenie, a to spôsobom zvoleným pri objednávke. Spôsob platby je potvrdený v záväznej akceptácii objednávky.
6.2. Pri bezhotovostnej platbe (bankovým prevodom alebo vkladom na účet) sa za deň úhrady považuje deň, keď je celá suma pripísaná na účet predávajúceho.
6.3. Kúpna cena musí byť uhradená najneskôr pri dodaní tovaru – ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
6.4. Ak kupujúci uhradil cenu vopred, má právo odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a týmito obchodnými podmienkami.
Článok VII. Nadobudnutie vlastníckeho práva a prechod rizika
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím na adrese určenej v objednávke, po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
7.2. Riziko poškodenia alebo straty tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru – osobne, alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby.
Článok VIII.
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
8.1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne podľa tohto reklamačného poriadku.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahujú tieto obchodné podmienky.
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený prostredníctvom e-shopu www.kvetyjanka.sk.
8.4. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady, po predložení tovaru vrátane príslušenstva a dokladu o kúpe.
8.5. Reklamáciu je možné uplatniť:
- osobne v ktorejkoľvek predajni Kvety Janka (Žilina alebo Bytča),
- elektronicky na e-mail: randa@centrum.sk,
- alebo poštou na adresu príslušnej predajne.
Spolu s reklamovaným tovarom je potrebné doručiť kópiu dokladu o kúpe a vyplnený reklamačný formulár, dostupný na stránke:
www.kvetyjanka.sk/reklamacie
8.6. Začiatok reklamačného konania sa považuje deň doručenia všetkých požadovaných náležitostí:
- Reklamovaný tovar
- Vyplnený formulár
- Doklad o kúpe
Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý. Odporúčame tovar vhodne zabaliť a poistiť.
8.7. Predávajúci vydá potvrdenie o uplatnení reklamácie a určí spôsob vybavenia (oprava, výmena, vrátenie peňazí, zľava, alebo odôvodnené zamietnutie) najneskôr do 3 pracovných dní, vo výnimočných prípadoch do 30 dní.
8.8. Po vybavení reklamácie je kupujúci informovaný e-mailom alebo písomne. Ak bola reklamácia zamietnutá počas prvých 12 mesiacov, Predávajúci predloží odborné posúdenie. Po tomto období môže kupujúci požadovať posúdenie sám a náklady znáša Predávajúci, ak sa chyba preukáže.
8.9. Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté:
- nesprávnym používaním,
- mechanickým poškodením,
- nedodržaním návodu na použitie,
- neodborným zásahom,
- bežným opotrebením.
8.10. Záručná doba je 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak. Pri výmene tovaru začína nová záručná doba na nový tovar.
8.11. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v oprave.
8.12. Reklamácia sa vybaví jedným z nasledujúcich spôsobov:
- oprava,
- výmena tovaru,
- vrátenie peňazí,
- zľava z ceny,
- písomné oznámenie o odmietnutí.
8.13. Ak sa chyba nedá odstrániť, alebo sa vyskytne opakovane, má kupujúci právo na výmenu alebo odstúpenie od zmluvy.
8.14. Výmena tovaru z dôvodu nevyhovujúceho typu, tvaru, farby a pod. (subjektívne dôvody) nie je možná, keďže ide o tovar vyrobený podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo podliehajúci rýchlej skaze (napr. živé kvety).
Článok IX.
Ochrana osobných údajov
9.1. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
9.2. Účelom spracúvania je vybavenie objednávky, doručenie tovaru, vedenie účtovnej a daňovej evidencie, vybavenie reklamácie a komunikácia so zákazníkom.
9.3. Predávajúci prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia na zabezpečenie ochrany spracúvaných údajov pred neoprávneným prístupom, zverejnením, stratou či zneužitím.
9.4. Bližšie informácie o rozsahu, účele a dobe uchovávania údajov, ako aj o právach zákazníka, sú uvedené na stránke Predávajúceho v sekcii Ochrana osobných údajov (GDPR).
Článok X.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z.
10.2. Odstúpenie od zmluvy je možné zaslať poštou alebo odovzdať osobne na adrese Predávajúceho. Odporúčame využiť formulár, ktorý je dostupný na stránke Predávajúceho : Odstúpenie od zmluvy- Bytča
10.3. Po doručení formulára a spätnom zaslaní tovaru v nepoškodenom stave, vráti Predávajúci všetky platby vrátane nákladov na doručenie do 14 dní, rovnakým spôsobom ako bola platba prijatá, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
10.4. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
10.5. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru vzniknuté v dôsledku manipulácie inak, než je potrebné na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
10.6. Odstúpenie nie je možné pri tovare, ktorý:
- podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (napr. živé kvety),
- bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobený na mieru,
- bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- bol rozbalený z hygienického obalu, ktorý nie je možné z dôvodu ochrany zdravia vrátiť.
10.7. V prípade porušenia povinností kupujúcim, Predávajúci nie je povinný vrátiť platby a môže si uplatniť nárok na náhradu škody.
Článok XI.
Alternatívne riešenie sporov
11.1. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nebol spokojný so spôsobom, akým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva.
11.2. Ak Predávajúci na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) subjektu ARS podľa zákona č. 391/2015 Z. z. Medzi oprávnené subjekty ARS patrí napríklad Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), pričom spotrebiteľ má právo vybrať si, na ktorý subjekt sa obráti.
11.3. Návrh na alternatívne riešenie sporu môže spotrebiteľ podať aj elektronicky prostredníctvom platformy RSO (Riešenie sporov online), dostupnej na:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/
11.4. Hodnota sporu musí presahovať sumu 20 €. Subjekt ARS môže požadovať poplatok za začatie konania, najviac však 5 € vrátane DPH.
Článok XII.
Záverečné ustanovenia
12.1. Ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, jej zmena je možná len písomnou dohodou oboch strán.
12.2. Komunikácia medzi Predávajúcim a Kupujúcim prebieha najmä elektronicky (e-mailom), prípadne písomne prostredníctvom poštovej korešpondencie.
12.3. Právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami:
- Občianskeho zákonníka,
- zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa,
- zákona č. 102/2014 Z. z. o predaji tovaru na diaľku,
- zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode,
- a ďalšími relevantnými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
12.4. Objednaním tovaru a potvrdením súhlasu s obchodnými podmienkami uzatvára kupujúci s Predávajúcim zmluvu, ktorá sa riadi týmito podmienkami, ak sa strany nedohodnú inak.
V Bytči, dňa 26.6.2025